Kείμενο : Μάνος Νομικός   - Επιστροφή στη Κεντρική σελίδα Αφιερώματος
 
 
File: Πλήγμα
Editor: Στέφανος Πεικίδης
Genre: Κείμενα, Μουσική, Κόμικς
Location: Δράμα

Πως θυμάσαι το όλο τρέξιμο για τα πρώτα τεύχη; Γιατί τόση μεγάλη καθυστέρηση για το νέο τεύχος;

Δεν θα το έλεγα ακριβώς τρέξιμο γιατί επρόκειτο για διάφορες σκόρπιες ιδέες που προσπαθούσα αφενός να τις βάλω σε μια σειρά και αφετέρου να δω τι μορφή θα πάρουν όταν θα γίνουν κείμενο και φωτογραφίες και θα βρεθούν απροστάτευτες  στα μάτια και στην κριτική τρίτων. Όλα γίνονταν αργά ανάλογα με τη διάθεση και το χρόνο που διέθετα. Ούτως ή άλλως χρειάστηκαν πολλά ταξίδια για την συλλογή εικόνων και εμπειριών ώστε να τελειώσει κάθε τεύχος… 
 Πάντως το πρώτο τεύχος του ΠΛΗΓΜΑτος συνελήφθη μέσα στο τραίνο στη διαδρομή Δράμα-Αλεξανδρούπολη, την πόλη των σπουδών μου το 1993. Μέσα σε 4 ώρες και με τα τοπία να φεύγουν δίπλα από τα μάτια μου σαν κινούμενα σχέδια μαζεύτηκε το υλικό και από εκεί και πέρα το τεχνικό θέμα παλεύεται. Όντως βρήκα μια δανεική γραφομηχανή, έγινα και ο καλύτερος πελάτης των φωτοτυπάδικων της τότε γειτονιάς μου και βγήκε ένα πρώτο ΠΛΗΓΜΑ που ομολογώ ότι τόσο μερακλίδικο δεν μπόρεσα να κάνω κανένα από τα επόμενα - και πολύ πλουσιότερα - τεύχη! Μεγάλη καθυστέρηση; Ε, ναι λοιπόν! Όταν έχω καθαρό μυαλό ετοιμάζω πράγματα. Αν είναι να ασχολούμαι με ή να παρουσιάζω κοινοτυπίες σταματώ αυτήν τη στιγμή.

Γιατί ξεκίνησες ένα ζιν; Διάβαζες άλλα ζινς πιο πριν;

Γιατί ο κακός ποδοσφαιριστής γίνεται διαιτητής; Γιατί ο κακός κιθαρίστας γίνεται μπασίστας; Έτσι κι εγώ ως μπασίστας και μη έχοντας το μυαλό να γίνω έγκριτος μεγαλοδημοσιογράφος το έριξα στην φανζινοποιία! Βασικός λόγος πάντως ήταν η παρουσίαση κάποιων καταστάσεων που με εξέφραζαν και δεν μπορούσαν να ενημερωθώ από πουθενά. Οπότε αποφάσισα να μαζέψω όσο υλικό και να παρουσιάσω σε άλλους αυτά που γουστάρω. Αυτό βέβαια συνέβη όταν ήμουν σε μια ηλικία 22 χρόνων αλλά τελικά Δε σκοτώνεται το μικρόβιο… Ήταν και η επαφή με πραγματικά αξιόλογα άτομα που δεν ήταν δυνατό να με αφήσει αδιάφορο και ανενεργό.

Πως βλέπεις τελευταία τα ελληνικά ζινς;

Δυστυχώς η κυκλοφορία ζινς σήμερα είναι ένα μόλις σκαλί πιο πάνω από το μηδέν. Φοβάμαι ότι και από δω φαίνεται η παθητικότητα που κυριαρχεί γενικότερα και δεν άφησε ανεπιρρέαστο και αυτόν το χώρο που εκ των πραγμάτων θεωρείται πιο υγιής. Εξαιρώ κάποιες φωτεινές όντως περιπτώσεις (ονόματα δεν αναφέρω) εντύπων που έκαναν την εμφάνισή τους τον τελευταίο καιρό αλλά σίγουρα δεν ανατρέπουν την κάκιστη εικόνα που υπάρχει ειδικά σε σύγκριση με 5-7 χρόνια πριν.

Ποια είναι τα κυριότερα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει ένας φανζινάς από την Δράμα;

Όποια είναι και τα προβλήματα του φανζινά στην Αθήνα, στη Φλώρινα, στο Μεσολόγγι ή στον Άγιο Νικόλαο. Το βασικότερο πρόβλημα για μένα φίλε μου είναι η έλλειψη έμπνευσης και η ακαλαισθησία που αν σε κυνηγούν θα σε βρουν όπου και αν ζεις. Από κει και πέρα περνώντας σε τεχνικό επίπεδο το πρόβλημα θεωρώ πως είναι και πάλι προσωπικό κι έχει να κάνει με την εξοικείωση του καθενός με τις διάφορες μηχανές που βοηθούν την έκδοση του εντύπου. Απ’αυτή την άποψη θεωρώ περισσότερο θετικό το γεγονός ότι το ζιν βγήκε πάντα με έδρα του μικρές πόλεις. Είχα δηλαδή την ευκαρία για πολύ πιο άμεσες επαφές με ανθρώπους και μικρά καθημερινά γεγονότα
όπως και για αποδράσεις σε χίλιες δυο μεριές που συνήθως αποτελούν αργότερα ένα οπλοστάσιο εικόνων.

Πιστεύεις ότι το ΠΛΗΓΜΑ θα μπορούσε να έχει καλύτερη διανομή; Σε ποιες πόλεις δίνεται;

Mπα όχι! Μια χαρά είναι η διανομή του. Αυτός που θέλει να το βρει θα το βρει. Δεν είναι ανάγκη να μεσολαβούν μεγάλα κεφάλια και έμποροι. Ούτως ή άλλως το μεγαλύτερο μέρος της διανομής του το έχω αναλάβει προσωπικά και έχω τη βοήθεια λίγων και εκλεκτών διανομέων. Πουλιέται παντού, όπου φτάσουν τα flyers που κυκλοφορούν διάφοροι φίλοι με την αλληλογραφία τους και ενδεχομένως ούτε να ξέρω ποιοι είναι. Φυσικά τους ευχαριστώ πολύ.

Πόσα κομμάτια τυπώνεις και πόσο σου κοστίζει; 

Τυπώνω 50αδες ανάλογα με το πόσο γρήγορα φεύγουν. Τα τυπώνω σε 50αδες γιατί το κόστος εκτύπωσης είναι μεγάλο - τηρουμένων των αναλογιών - και έπειτα χρειάζεται πολύς extra χρόνος από τη δική μου πλευρά για την εγγραφή της κασέτας που συνοδεύει το κάθε τεύχος, τα εξώφυλλα της κασέτας και την τελική συσκευασία σε ζελατίνα. Χειροποίητο! Όσο για το πόσο μου κοστίζει κύριε εφοριακέ δεν πρόκειται να σου πω, απλά να ξέρεις ότι το δίνω σε τιμή κόστους και δεν βγάζω ούτε ένα στοιχειώδες κέρδος. Ούτος ή άλλως δεν περιμένω από το ΠΛΗΓΜΑ να φάω ζεστό ψωμί. Η επικοινωνία και η γνωριμία με καινούργια και αξιόλογα άτομα δεν πληρώνεται.

Εκτός από το ζιν τι άλλο κάνεις; Δουλειά; Σπουδές;

Τα χρόνια των σπουδών είναι πια μακρινό παρελθόν. Ως γνήσιος ΕυρωΠΕΟΣ δεν είναι δυνατόν να έχω δουλειά αφού το είπε και η κα Διαμαντοπούλου ότι όλι θα είμαστε ‘απασχολήσιμοι’ πια κι όχι εργαζόμενοι. Έτσι και εγώ είμαι απασχολήσιμος εδώ και 5-6 χρόνια σε αρκετές και βλακώδεις δουλειές. Παρόλα αυτά υπάρχει και ένα συγκρότημα εδώ στη Δράμα αβάφτιστο προς το παρόν όπου παίζω και σε λίγο καιρό που θα είμαστε σε καλύτερη κατάσταση πιστεύω να βγει κάτι παραέξω. Έχω επίσης μια εκπομπή σ΄ ένα τοπικό ραδιόφωνο με ελληνική σκηνή συνολικά (διανομές, ζινς, συναυλίες, νέα κλπ) ενώ ένα πολύ δυνατό bar διαθέτει τη σκηνή του σε όποιο συγκρότημα θέλει να παίξει στη Δράμα. Για πληροφορίες η διεύθυνσή μου βρίσκεται κάπου στο τέλος. Τέλος έχω και ένα κατάλογο με διάφορα πράγματα που διανέμω και ανανεώνεται όχι συχνά μεν αλλά μόνο όταν βρίσκω κάτι αξιόλογο για μένα και ξέρω πως είναι αδύνατο να βρεθεί οπουδήποτε αλλού.

Τι είναι στην playlist σου αυτό τον καιρό;

Tίποτα. Αν επιμένεις πάντως, αρέσκομαι εσχάτως να ακούω παλιά ελληνικά πράγματα που με στιγμάτισαν πολλά χρόνια νωρίτερα όπως δουλειές του Λάκη με τα ψηλά ρεβέρ και των Εν Πλω αλλά και παραδοσιακές μουσικές από τα βάθη της Ασίας, της Αφρικής και λιγότερο από Λατινική Αμερική.

Ποια είναι η πιο ευχάριστη στιγμή μετά την κυκλοφορία ενός τεύχους; π.χ. να βλέπεις άτομα που δεν ξέρεις να το διαβάζουν;

Ασφαλώς και αυτό! Είναι απερίγραπτο πάντως το συναίσθημα όταν βλέπεις ύστερα από ένα εξάμηνο δουλειάς το πρωτότυπό σου συμμαζεμένο σε μέγεθος Α5 κομμένο και ραμμένο σαν μια συνολική παρουσία που περιμένει τη σκληρή κριτική κάποιων. Είναι σαν να γεννάς!

Ποια άλλα ζινς σε εμπνέουν και απλά δεν βλέπεις την ώρα να διαβάσεις το επόμενό τους τεύχος;

Δυστυχώς πια κανένα… Παλιότερα περίμενα με ανυπομονησία πότε θα κυκλοφορήσουν το ‘Παπάρι’, το ‘Alternative Choice’ (και μετέπειτα ‘Does This Hurt?’) και το φοβερό ‘Στις Σκιές του Β-23’ (σ.σ. θυμάμαι ένα φοβερό τεύχος του Β-23 που συνοδευόταν από ένα ολόκληρο Lp!). Aυτά τα έντυπα έπαιξαν μεγάλο ρόλο και στην απόφασή μου  να ξεκινήσω κι εγώ κάτι δικό μ ου.

Τι άλλο έχουμε να περιμένουμε από το ΠΛΗΓΜΑ στο μέλλον;

Aπο το ΠΛΗΓΜΑ δεν ξέρω ακόμα. Αν όλα πάνε καλά σε 2-3 χρόνια θα βγάλω και 5ο τεύχος! Πάντως έχει λίγο καιρό που ξεκίνησα ένα μεγαλόπνοο (!) σχέδιο. Ψάχνω υλικό για μια κασσετοσυλλογή (ή cd συλλογή) όπου θα περιλαμβάνονται μόνο συγκροτήματα από την επαρχία. Η συλλογή θα συνοδεύεται από ένα μεγάλο έντυπο που θα παρουσιάζει όλη την κινητικότητα και δράση που παρατηρείται στις μικρές επαρχιακές σε οποιονδήποτε τομέα δημιουργίας ή παρέμβασης. Θα αποτελεί έναν ελεύθερο χώρο για έκφραση οποιουδήποτε θέλει να παρουσιάσει τι συμβαίνει στην πόλη του (μουσική,φωτογραφία,δημιουργοί κομικς, κινηματογραφιστές, ανεξάρτητες ομάδες δράσης,διανομείς, αλλά και τοπικές παραδόσεις,συνήθειες,ιδιωματισμοί,χώροι που αξίζει κανείς να επισκεφτεί, τοπικά ραδιόφωνα, συναυλιακοί χώροι κλπ…). Είναι μια ευκαιρία λοιπόν να απευθύνω ανοιχτό κάλεσμα από εδώ για οποιονδήποτε θέλει να βοηθήσει αυτή την προσπάθεια και ειδικά απευθύνομαι σε συγκροτήματα από μικρές πόλεις ώστε να βάλουν κομμάτια τους στη συλλογή αλλά και να αυτοπαρουσιαστούν στο συνοδευτικό έντυπο ή να εκφράσουν οτιδήποτε σχετικό ή άσχετο με το σχήμα.

Κάτι για το τέλος; Πως κάποιος μπορεί να επικοινωνήσει με το ζιν ή να βρει να το αγοράσει;

Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να επικοινωνήσει με τη διεύθυνση:
Πεικίδης Στέφανος , Τ.Θ. 80 , 66100 Δράμα ή με το: [email protected]

Θέλω να πω επίσης ότι γράμματα δύο σειρών με λεφτά και κουβέντες του στυλ «Πάρε τα λεφτά και στείλε μου αυτά…» δεν απαντιούνται και τα λεφτά στέλνονται πίσω κατευθείαν. Ούτε μαγαζί είμαι ,
ούτε έμπορας κι αν νομίζει κόσμος που νομίζει «εδώ βρήκε φτηνά και underground πράγματα» καλό θα ήταν να μην κάνει τον κόπο. Τέλος, νομίζω ότι καλό θα ήταν να κλείσουμε τις τηλεοράσεις και να βγούμε στο δρόμο. Όλοι έχουμε ανάγκη από ανθρώπους και όχι πρότυπα…
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και το χώρο.
 
 
 
 

 

 

Copyright 2001 - Roadhouse.gr - All rights reserved