Kείμενο : Μάνος Νομικός   - Επιστροφή στη Κεντρική σελίδα Αφιερώματος
 
 
File: Διαγωγή Μηδέν
Editor: Γιώργος Ψούχλος , Βαγγέλης Βλαχάκης
Genre: Κινηματογράφος
Location: Αμπελόκηποι , Αθήνα

Πως θυμάσαι το όλο τρέξιμο για το πρώτο  τεύχος; Γιατί τόση καθυστέρηση από πρώτο σε δεύτερο τεύχος; 
To πρώτο τεύχος στήθηκε ουσιαστικά μέσα σε μια εβδομάδα γιατί υπήρχε η διάθεση απ’ όλους όσους ανήκαν στην τότε εκδοτική ομάδα. Κάτι που βέβαια δεν κράτησε για πολύ με αποτέλεσμα το δεύτερο να καταφέρει να κυκλοφορήσει μετά από επιμονή δύο μόνο ατόμων που ανέλαβαν εξ’ ολοκλήρου την έκδοσή του.

Γιατί ξεκινήσατε  ένα ζιν; Διαβάζατε άλλα ζινς πιο πριν; 
Από τα πιο αγαπημένα ήταν το  “In those days” και το “Rolling under”. Η ΔΙΑΓΩΓΗ ΜΗΔΕΝ είναι κατά κάποιο τρόπο η συνέχεια του φανζίν «ΤΙΠΟΤΑ» που κυκλοφόρησε  δύο τεύχη την περίοδο 1988-89 με πρωτοβουλία της ίδιας σχεδόν ομάδας που ξεκίνησε το παρόν φανζίν. Ζητούμενο ήταν και παραμένει και στις δύο περιπτώσεις η επικοινωνία αλλά και η απόλαυση της δημιουργικής διαδικασίας που εμπεριέχεται σε κάθε ανεξάρτητη  εκδοτική προσπάθεια. 

Πως βλέπεις τον ανεξάρτητο τύπο της Ελλάδας;
Το ευχάριστο είναι πως υπάρχει αρκετή κίνηση στο χώρο του ανεξάρτητου τύπου αλλά δυστυχώς η ανταπόκριση δεν καταφέρνει να ξεπεράσει το μικρό και αφοσιωμένο του κοινό.

Ποια είναι τα κυριότερα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει ένας φανζινάς; 
Τον χρόνο που τρέχει σαν δαιμονισμένος και μας αναγκάζει να αναβάλουμε συνεχώς την έκδοση του επόμενου τεύχους και τον έρωτα που είναι ο ίδιος ο δαίμονας προσωποποιημένος  και σταματάει τον χρόνο όποτε γουστάρει χωρίς να μας ρωτήσει, με αποτέλεσμα την αναβολή επ’ αοριστον. Αλλά αυτά είναι προβληματάκια... 

Πιστεύεις ότι το ΔΙΑΓΩΓΗ ΜΗΔΕΝ θα μπορούσε να έχει καλύτερη διανομή; Πουλιέται σε άλλα
μέρη εκτός Αττικής; Πόσα κομμάτια τυπώνετε; 
Σίγουρα θα μπορούσε να έχει καλύτερη τύχη αν διανεμόταν σε περισσότερα σημεία εκτός από τρία βιβλιοπωλεία της Αθήνας και ένα δισκάδικο της Θεσσαλονίκης. Το τελευταίο τεύχος (Πλάνο #3) τυπώθηκε σε 300 αντίτυπα.

Ποιες πρόσφατες ταινίες σας άρεσαν πολύ; 
Το ντοκυμαντέρ «Αγέλαστος Πέτρα» του Φ. Κουτσαφτή και «Το φόρεμα» του Ολλανδού Αλεξ Φαν Βαρμερνταμ.
Εκτός από το ζιν, με τι άλλο κάνετε; Δουλεύετε; Σπουδές; Ποιοι είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για την έκδοση; 
Δουλεύουμε όσο χρειάζεται για να βγάλουμε τα έξοδα κυκλοφορίας του φανζίν , να παρακολουθήσουμε ταινίες σε φεστιβαλ και να ταξιδέψουμε σε διάφορα μέρη του πλανήτη...Βασικοί υπεύθυνοι της έκδοσης είναι ο Γιώργος και ο Βαγγέλης με βασικό συνεργάτη τον Νίκο που ουκ ολίγες φορές έχει συνεισφέρει και οικονομικά στην έκδοση.
Γενικότερα, ποιες είναι οι αγαπημένες σας ταινίες, δημιουργοί και κινηματογραφικά είδη;
Πάρα πολλά για να αναφερθούν όλα εδώ. Μια απλή ανάγνωση των τριών πρώτων τευχών δίνει σαφή εικόνα των προτιμήσεών μας. Γενικότερα είμαστε δεκτικοί σε κάθε κινηματογραφικό είδος , άλλωστε τα όρια είναι πια συγκεχυμένα και οι ταμπέλες τύπου «ανεξάρτητο» ή μη, περιπλέκουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα. Όπως είναι φυσικό ακόμη και οι δικές μας γνώμες διχάζονται. 

Ποιες είναι οι απόψεις για τον ελληνικό κινηματογράφο; Ανεξάρτητο και μη…
Άλλο ένα μεγάλο κεφάλαιο που χρειάζεται αρκετό χώρο για να αναλυθεί. Ο κινηματογράφος όπως και κάθε καλλιτεχνική δραστηριότητα που γίνεται στον Ελλαδικό χώρο παρουσιάζει συμπτώματα γεροντικής άνοιας και οι αιτία δεν βρίσκεται αναγκαστικά στους δημιουργούς. Πολύ απλά  η «πίτα» είναι μικρή και μοιράζεται μόνο στους «ολίγους»...και ο νοών νοείτο.  Ευτυχώς πάντα θα υπάρχουν οι λίγοι «τρελοί» σαν τον Σταύρο Τορνέ που θα παίρνουν την κάμερα στα χέρια και θα ξαμολιούνται στους δρόμους, κάνοντας την ζωή τους κινηματογραφικό όνειρο.

Ποιες είναι οι δυσκολίες που έχει να περάσει ένας νέος δημιουργός για μια ταινία; Τι θα μπορούσε να γίνει για να αλλάξουν τα πράγματα;
Οι δυσκολίες είναι πολλές φορές ανυπέρβλητες με αποτέλεσμα πολλές απόπειρες ολοκλήρωσης μιας ταινίας να μένουν στην ανηφόρα. Σίγουρα το οικονομικό βάρος είναι δυσβάσταχτο καθώς ο κινηματογράφος ως τέχνη έχει την ιδιαιτερότητα να  βασίζει την βιωσιμότητά του στην τεχνική και στην τεχνολογία.  Το ιδανικότερο κατα τη γνώμη μας θα ήταν να δημιουργηθούν αυτοχρηματοδοτούμενες ομάδες που θα αναλαμβάνουν απο κοινού την δημιουργία ενός κινηματογραφικού έργου με αξιοποίηση του εμψυχου καλλιτεχνικού δυναμικού αποτελούμενου από σκηνοθέτες, φωτογράφους, ηθοποιούς,  σκηνογράφους ,μουσικούς, πλαισιωμένους απο τους κατάλληλους τεχνικούς (ηλεκτρολόγους, ηχολήπτες) που θα  δούλευαν σε συνεργατική βάση. Μια παρόμοια κολλεκτίβα είναι απώτερος σκοπός της ΔΙΑΓΩΓΗΣ ΜΗΔΕΝ που ήδη έχει κανει τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία της με την παραγωγή του ντοκυμαντερ “Like a fly in the Milk” . Η συμμετοχή από κάθε ενδιαφερόμενο που πιστεύει οτι μπορεί να συνεισφέρει συμμετέχοντας με οποιονδήποτε τρόπο, είναι πάντα ευπρόσδεκτη.

Ποιοι, κατά τη γνώμη σας, είναι οι άνθρωποι που τόσα χρόνια προσφέρουν (ίσως πολλές φορές χωρίς αντάλλαγμα) για την προώθηση του ανεξάρτητου κινηματογράφου στην Ελλάδα;
Εκτός από τον Τορνέ που αποτελεί μορφή μοναδική στο χώρο του ελληνικού ανεξάρτητου κινηματογράφου λόγω της στάσης του αλλά και του σεμνού μεγαλείου του , σημαντική είναι και η παρουσία του Αβδελιώδη με αποκορύφωμα την τελευταία του ταινία. Αξιοσημείωτο είναι και το δημιουργικό έργο του Κουτσαφτή .
Κάτι για το τέλος και πως κάποιος θα μπορούσε να επικοινωνήσει ή να αγοράσει το ζιν ;
Μια ισχυρή μειοψηφία μας στηρίζει από την Ξάνθη ως την Κρήτη, από την Θεσσαλονίκη εως την Αθήνα-μεμονωμένες φωνές-σκιές που φωτίζουν την κοινή μας αγάπη σ’ αυτό που μοιραζόμαστε στις αίθουσες. Πέντε χρόνια / τέσσερα τεύχη, με την αγωνία της επικοινωνίας είναι πολλά.
 Οι αναζητήσεις μεγαλώνουν, το ίδιο και οι απαιτήσεις προς τον κινηματογράφο. Φίλοι πάνε κι έρχονται, οι ειρωνείες και τα αστεία, οι πίκρες και οι χαρές σ’ αυτό το ασανσέρ της ζωής, διαδέχονται η μία την άλλη. Όμως τόσο διαφορετικά αναπάντεχα μηνύματα-όπως οι θέσεις των άστρων, κάποιο ξαφνικό e-mail, κάποιες φράσεις φίλων ή ακόμη και μια ματαιοδοξία που νικάει αυτό το σαφώς σοφό «Ματαιότης ματαιοτήτων, τα πάντα ματαιότης» του Εκκλησιαστή-μας φέρνουν ξανά κοντά σας.
Η ΔΙΑΓΩΓΗ ΜΗΔΕΝ δραστηριοποιείται στον «δικό της» χώρο, στα νότια προάστια της Αθήνας και με τις πρώτες κουβέντες υπάρχει η διάθεση για συνεργασία με τα παιδιά που μας διαθέτουν το χώρο, για μερικές παραστάσεις γύρω από αγαπημένες ταινίες και ανάλογες προβολές δημιουργών. Προς το παρόν ας σας αφήσουμε με την υπόσχεση οτι τον Ιούνιο του ’01 θα κυκλοφορήσουμε ένα συλλεκτικό τεύχος για την δεκαετία του ’90 (91-00), όπου θα μιλήσουμε για ένα μεγάλο εύρος ταινιών που μας απασχόλησαν αυτά τα συγκεκριμένα χρόνια. Κάθε συνεργασία, κείμενο ή φωτογραφίες μπορεί να στέλνεται στη γνωστή διεύθυνση e-mail ή ταχυδρομικώς.

Γεώργιος Ψούχλος 
Μακρυνίτσας 9
115 22 Αμπελόκηποι
Αθήνα

E-mail: [email protected]
 
 

 

Copyright 2001 - Roadhouse.gr - All rights reserved